• Oplossingen voor een visuele uitdaging!
Taal
Tekstgrootte

Demo bij je thuis

Op afspraak
Demo bij je thuis
  • Locatie: Bij je thuis
  • Duur: +- 1 uur
  • Maak een afspraak: Via de knop

Op zoek naar een oplossing voor jouw visuele uitdaging?

Onze consulenten komen bij jou thuis om de juiste visuele hulpmiddelen te demonsteren. Zo krijg jij het beste advies in je vertrouwde omgeving. 

Wat mag je verwachten?

  • Advies door ervaren consulenten
  • Persoonlijk gesprek om tot de beste oplossing te komen
  • Hulpmiddelen meteen uitproberen
  • Advies omtrent terugbetalingsmogelijkheden vanuit diverse instanties
  • Gratis

“Visuele hulpmiddelen betekenen voor mij enorm veel. Ze helpen me zelfstandig door het leven te gaan en te genieten van dingen die eerder niet meer mogelijk waren. Samen met Jan, de consulent, vond ik de toestellen die mij écht helpen.” – Klant met beginnende slechtziendheid 

Maak een afspraak, via de knop hieronder of via het nummer 03 828 80 15 of sales@sensotec.be.

Hoe gaat een demo in zijn werk? 

  • Na jouw aanmelding belt jouw consulent je persoonlijk op om kennis te maken. 
  • Hij/zij vraagt naar jouw huidige situatie en wat je wil bereiken. 
  • Wanneer uit dit gesprek blijkt dat je nood hebt aan een elektronisch hulpmiddel, wordt een afspraak gemaakt om bij je langs te komen. 
  • Op basis van dit gesprek brengt je consulent diverse toestellen mee die je meteen kan uitproberen. 
  • Je test de toestellen uit in je thuisomgeving. 
  • Bij een positieve ervaring maakt je consulent een offerte op. 
  • Na goedkeuring van deze offerte wordt jouw toestel gebruiksklaar gemaakt en bij je afgeleverd.
  • Je kan meteen het hulpmiddel inschakelen in je dagelijkse activiteiten. 

Wil je niet langer afhankelijk zijn van anderen door de problemen met je ogen?
Wil je voluit genieten van het leven?

Aarzel dan niet! Vraag nu een demo aan huis.

Vraag een demo aan

Veel gestelde vragen

  • Ben ik verplicht tot een aankoop?
    Nee, een demonstratie aan huis houdt geen aankoopverplichting in. We bespreken grondig alle mogelijkheden en zoeken samen de best mogelijke oplossing.
  • Hoe weet ik welk toestel ik nodig heb?
    Onze consulenten stellen je bij de telefonische kennismaking een aantal doelgerichte vragen. Vanuit hun ervaring kunnen zij jouw wensen koppelen aan de juiste toestellen. Deze worden meegebracht en kan jij testen thuis.
  • Ik kan niet meer lezen, zijn hier oplossingen voor?
    Zeker wel! Er bestaan toestellen die teksten gaan uitvergroten en zelfs voorlezen. Daarnaast kan je ook opnieuw genieten van een boek, tijdschrift of krant via luisterlezen met een audiospeler.
  • TV-kijken en ondertitels lezen worden steeds moeilijker. Bestaat er iets om dit te verhelpen?
    Zeker! Er bestaan diverse hulpmiddelen die je kunnen helpen. Wat denk je van een toestel dat ondertiteling vergroot of zelfs voorleest?
  • Ik wil de computer blijven gebruiken, maar ik zie het allemaal niet meer zo goed.
    Ook voor computergebruik zijn er oplossingen. Er is software die je scherm andere kleurcontrasten geeft, je beeld laat uitvergroten, of zelfs de teksten gaat voorlezen.
  • Hoe kunnen visuele hulpmiddelen mij helpen in mijn dagelijks huishouden?
    Er bestaan talloze hulpmiddelen die je toelaten zelfstandig het huishouden te doen. Denk aan een sprekende weegschaal, rekenmachine of microgolfoven, maar ook een kleurendetector, rolmaat, labelherkenner,… Jouw consulent luistert naar je noden en biedt je de geschikte oplossingen aan.
  • Dit zijn waarschijnlijk prijzige toestellen, kan ik rekenen op terugbetaling vanuit de overheid?
    De overheid voorziet in verschillende terugbetalingsformules voor hulpmiddelen bij een visuele beperking. Of je hiervoor in aanmerking komt hangt af van diverse factoren. Tijdens het telefonische gesprek wordt dit al kort besproken zodat je niet voor verrassingen komt te staan.