null
Oplossingen voor een visuele uitdaging!
Vlaams (BE)

Veelgestelde vragen

Zit je met een vraag? Dan vind je misschien hieronder het antwoord.

Zo niet, neem dan contact op met onze collega's via sales@sensotec.be of 050 39 49 49.

  • Heb ik een voorschrift nodig voor ik bij Sensotec terecht kan?

    Je hebt geen voorschrift van een arts of andere instantie nodig om bij Sensotec een aankoop te doen.

    Heb je een erkenningsnummer bij het VAPH, dan is het handig als je die meebrengt. Zo kunnen we meteen de nodige administratie voor jou in orde maken.

  • Moet ik een afspraak maken voor ik bij Sensotec binnenstap?

    Sensotec heeft in Vlaanderen 2 democentra.

    In het democentrum in het Antwerpse ziekenhuis ZAS Cadix is ons centrum elke werkdag open van 9u tot 17u. Een afspraak maken is niet noodzakelijk, maar wel handig, want zo zijn we zeker dat we voldoende tijd kunnen nemen je te adviseren.

    In het democentrum in Jabbeke zijn onze consulenten vaak niet aanwezig omdat ze huisbezoeken verzorgen. Daarom is het voor dit democentrum wel noodzakelijk dat je een afspraak maakt. Zo ben je zeker dat er een visusexpert aanwezig is om je te adviseren. 

    Maak hier een afspraak: sales@sensotec.be of 050 39 49 49

  • Ik ben minder mobiel en wens een demonstratie aan huis, kan dat?

    Dat kan! Onze visusexperten komen aan huis.

    Je kan een afspraak maken via een mail naar sales@sensotec.be of telefonisch 050 39 49 49.

    Samen bespreken jullie over welke hulpmiddelen het zou gaan en onze consulent brengt dan het nodige demomateriaal mee tijdens zijn bezoek.

  • Ben ik verplicht tot een aankoop wanneer iemand aan huis komt?
    Nee, een demonstratie houdt geen aankoopverplichting in. We bespreken grondig alle mogelijkheden en zoeken samen de best mogelijke oplossing.
  • Hoe weet ik welk toestel ik nodig heb?
    Onze consulenten stellen je bij de kennismaking een aantal doelgerichte vragen. Vanuit hun ervaring kunnen zij jouw wensen koppelen aan de juiste toestellen. Deze kan je ter plaatse testen.
  • Ik kan niet meer lezen, zijn hier oplossingen voor?
    Zeker wel! Er bestaan toestellen die teksten gaan uitvergroten en zelfs voorlezen. Daarnaast kan je ook opnieuw genieten van een boek, tijdschrift of krant via luisterlezen met een audiospeler.
  • TV-kijken en ondertiteling lezen worden steeds moeilijker. Bestaat er iets om dit te verhelpen?
    Zeker! Er bestaan diverse hulpmiddelen die je kunnen helpen. Wat denk je van een toestel dat ondertiteling vergroot of zelfs voorleest?
  • Ik wil de computer blijven gebruiken, maar ik zie het allemaal niet meer zo goed.
    Ook voor computergebruik zijn er oplossingen. Er is software die je scherm andere kleurcontrasten geeft, je beeld laat uitvergroten, of zelfs de teksten gaat voorlezen.
  • Hoe kunnen visuele hulpmiddelen mij helpen in mijn dagelijks huishouden?
    Er bestaan talloze hulpmiddelen die je toelaten zelfstandig het huishouden te doen. Denk aan een sprekende weegschaal, rekenmachine of microgolfoven, maar ook een kleurendetector, rolmaat, labelherkenner,… Jouw consulent luistert naar je noden en biedt je de geschikte oplossingen aan.
  • Dit zijn waarschijnlijk prijzige toestellen, kan ik rekenen op terugbetaling vanuit de overheid?
    De overheid voorziet in verschillende terugbetalingsformules voor hulpmiddelen bij een visuele beperking. Of je hiervoor in aanmerking komt hangt af van diverse factoren. Tijdens het telefonische gesprek wordt dit al kort besproken zodat je niet voor verrassingen komt te staan.